Gratis 25 belangrijke tips voor jouw website

Plus nog meer tips waarmee je jouw website vandaag nog kunt verbeteren!

Waarom het soms lijkt alsof je blogs niks opleveren


Ik denk dat het volgende vrijwel iedereen bekend voor komt; je schrijft een aantal blogs, bent daar uren mee bezig, je promoot het een keertje op Facebook (of andere social media kanalen), maar de klanten lijken maar niet binnen te stromen… Erg frustrerend. Geen wonder dat veel mensen het bloggen al snel opgeven 🙂 Regelmatig kom ik websites tegen waarop je (aan de datums) kunt zien dat er een aantal weken enthousiast is geblogd en dat er daarna he-le-maal niks meer is geplaatst. Hoe kan dat toch?

In dit artikel leg ik je uit waarom het soms lijkt alsof je blogs niks opleveren… En waarom je het tóch moet blijven volhouden.


01. Bloggen is een lange termijn strategie

Er zijn marketing strategieën waarmee je op korte termijn resultaat behaald en er zijn strategieën waarmee je op lange termijn resultaat behaald. Korte termijn strategieën kosten vaak geld en leveren ook alleen “slechts” op korte termijn wat op. Lange termijn strategieën leveren (op langere termijn) ook meer op en kosten meestal niks of vrij weinig. Maar… Dan moet je wel geduld hebben 😉 In Marketing Talk #4 (zie video hieronder) vertel ik hier uitgebreid over.

Wat ik probeer te vertellen is dat je dus geduld moet hebben. Een blog levert niet direct resultaat op, dat duurt vaak even. Vooral voor de SEO is het schrijven van blogs erg belangrijk. Het kan even duren voordat de zoekmachines jouw artikelen oppikken, maar als het eenmaal loopt… En hoe meer blogs je hebt geschreven, hoe groter de kans dat je steeds beter gaat scoren. Extra voordeel: die blogs die je jaren geleden hebt geschreven, blijven altijd scoren. Ik herhaal: Blijven. Altijd. Scoren. Zonder advertentiekosten. En zonder extra werk. Dát is dus de kracht van een lange termijn strategie 😉 Een paar punten om te onthouden;

  • Hoe meer blogs jij schrijft over een specifiek onderwerp, hoe groter de kans dat jij zal scoren op zoekwoorden die met dat onderwerp te maken hebben.
  • Zowel kwantiteit als kwaliteit zijn belangrijk.
  • Optimaliseer wel je artikelen, anders hebben ze alsnog geen nut voor zoekmachines.

Afgezien van de zoekmachines, is het hebben van een groter aantal blogs ook gunstiger voor je conversie. Jouw website bezoekers kunnen meer zien/leven over jouw vakkennis. En dus zullen ze jou eerder vertrouwen (en hopelijk klant bij jou worden!).


02. Het is nauwelijks meetbaar

Het is erg lastig om te meten hoe iemand jouw klant is geworden. Je kunt heel veel verschillende statistieken bijhouden, maar je weet nooit op welk punt iemand heeft besloten om jouw klant te worden en vooral: waarom. Je kan dus ook niet meten in hoeverre jouw blogs hebben bijgedragen aan de conversie. Regelmatig spreek ik potentiële klanten die zelfs aangeven dat zij juist door mijn blogs hebben besloten om voor mij te gaan. Maar afgezien daarvan is het vrijwel onmogelijk om goed te meten. Punt drie draagt hier natuurlijk ook aan bij…


03. Het is “slechts” één onderdeel van je marketing

Houd er natuurlijk ook rekening mee dat je blogs slechts één onderdeel zijn van je marketing en niet de volle 100%. Meestal zijn er meerdere factoren die bijdragen aan conversie. Mensen bekijken je website, lezen je blogs, kijken op je social media kanalen. Er gaat nogal wat aan vooraf voordat een bezoeker besluit om een klant te worden. Het lezen van de blogs kan daar onderdeel van zijn. Maar nogmaals; dat is nauwelijks te meten. 🙂


Betere blogs schrijven

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je blogs “goed” geschreven zijn. En met goed bedoel ik niet alleen inhoudelijk goed, maar ook conform SEO regels en gericht op conversie. Het is nogal een klus haha 😉 In de academy kun je daar nog veel meer items over vinden;

  • Complete SEO cursus – scoren in zoekmachines
  • Statistieken bijhouden met Google Analytics (de basis)
  • Gratis content inzetten om meer klanten te krijgen
  • Effectief bloggen voor je business
  • In 5 stappen meer resultaat met je blogs
  • 3 Handige tips waarmee schrijven voor je website makkelijker zal worden
  • Zo recycle je de content die je al hebt

Wist je al dat de WebAcademy.nl Club gaat sluiten? In deze academy vind je uitgebreide cursussen over o.a. WordPress, SEO en WooCommerce én meer dan 50 workshops + 8 uitgebreide e-books. Je kunt je nu tijdelijk aanmelden voor de eenmalige prijs van 75 euro. Je krijgt direct toegang en kunt de gehele academy bekijken tot 01 juli 2020.

Vertel mij meer!

Ik (Sandra Boon van Boon Webdesign) ben jouw partner in crime voor WordPress websites en online marketing. Voor ondernemers bouw ik BoonTheme WordPress websites. Daarnaast heb ik ook de WebAcademy.nl Club, een online omgeving met allerlei cursussen, workshops, e-books en artikelen over internet marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hey psst... Heb je het al gehoord?

De WebAcademy.nl Club gaat sluiten! In deze academy vind je uitgebreide cursussen over o.a. WordPress, SEO en WooCommerce én meer dan 50 workshops + 8 uitgebreide e-books. Je kunt je nu tijdelijk aanmelden voor de eenmalige prijs van 75 euro.

Vertel mij meer!