Gratis 25 belangrijke tips voor jouw website

Plus nog meer tips waarmee je jouw website vandaag nog kunt verbeteren!

Een online cursus aanbieden? Zorg voor persoonlijk contact


Het aanbieden van een online cursus is natuurlijk ideaal. Mensen kunnen zich ten alle tijden aanmelden, ongeacht of jij aan het werk bent of niet. En je hoeft er (na het opzetten van de cursus) vrijwel niks meer voor te doen! Sort of, want we weten natuurlijk ondertussen wel dat marketing een on going proces is wanneer het aankomt op digitale producten… 😉

Maar er is nog één ding dat heel belangrijk is en dat veel mensen vergeten: zonder persoonlijk contact is het lastig om een klant aan je te binden. Daarom geef ik je daar deze week een aantal tips voor. 🙂


Laat jezelf veel zien. En horen.

Veel mensen “dumpen” alleen maar een hele lading aan tekst in hun online cursus. Of alleen audio-bestanden. Gebruik alsjeblieft óók content types waarbij mensen jou écht zien en horen. Anders leren je klanten JOU niet of nauwelijks kennen en komt de inhoud veel onpersoonlijker over. Je houd het voor de klant ook veel interessanter door verschillende content vormen te mixen. Gebruik in een les bijvoorbeeld;

  • Een begeleidende introductietekst.
  • Een video of audio met informatie.
  • Een worksheet met informatie en/of opdrachten.
  • Of juist een werkboek met opdrachten.

Door verschillende vormen te combineren, wordt het voor de klant leuker om de cursus te blijven volgen.


Combineer je online cursus met persoonlijk contact.

Dat kan door bijvoorbeeld een telefonisch intakegesprek aan te bieden of door (heel laagdrempelig) een Facebookgroep op te zetten waar jouw klanten terecht kunnen met vragen. Of door één keer in de week live te zijn in een Facebookgroep, zodat mensen live hun vragen aan jou kunnen stellen.

Je kunt natuurlijk ook nog de content van je online cursus combineren met live content in de Facebookgroep. Als voorbeeld:

  • Elke begin van de week een nieuwe module die vrijkomt in de online omgeving, over een specifiek onderwerp.
  • Elk eind van de week een live sessie in de Facebookgroep, met meer verdiepende informatie. En/of het bespreken van de content.

Bovenstaande zal mensen ook meer het gevoel geven dat ze er “samen” met jou en anderen mee bezig zijn. En jeetje, zó veel meer toegevoegde waarde dan vooraf opgenomen content die je te zien krijgt. 😉

Je eigen online cursussen aanbieden?

Online cursus verkopen met WordPress websiteWil je online cursussen (of programma’s) aanbieden en heb je geen zin in al dat technische gerommel? Neem dan eens een kijkje bij mijn WordPress Cursus systeem; een simpel, overzichtelijk en strak systeem die ik zelf heb ontwikkeld.

Vertel mij meer!


Makkelijk contact

Maak het makkelijk voor mensen om contact met je op te nemen, mocht dat nodig zijn. Vermeld je contactgegevens. Plaats een contactformulier. Of wees creatief en plaats bijvoorbeeld een knop waarmee mensen je kunnen appen of een bericht kunnen sturen via Facebook. Nodig mensen (letterlijk) uit om contact op te nemen als ze vragen hebben of als ze iets willen bespreken. Of meer jij je klanten het gevoel geeft dat ze welkom zijn – hoe lager de drempel om contact op te nemen.

Het zijn slechts een paar ideetjes om over na te denken. 😉


Meer leren over het maken van een online cursus?

Ik (Sandra Boon van Boon Webdesign) ben jouw partner in crime voor WordPress websites en online marketing. Voor ondernemers bouw ik BoonTheme WordPress websites. Daarnaast heb ik ook de WebAcademy.nl Club, een online omgeving met allerlei cursussen, workshops, e-books en artikelen over internet marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hey psst... Heb je het al gehoord?

De WebAcademy.nl Club gaat sluiten! In deze academy vind je uitgebreide cursussen over o.a. WordPress, SEO en WooCommerce én meer dan 50 workshops + 8 uitgebreide e-books. Je kunt je nu tijdelijk aanmelden voor de eenmalige prijs van 75 euro.

Vertel mij meer!