Gratis 25 belangrijke tips voor jouw website

Plus nog meer tips waarmee je jouw website vandaag nog kunt verbeteren!

Content ideeën voor de blogs op jouw website


Ik roep best wel vaak dat content “key” is wanneer je online wilt gaan scoren met jouw website. Daar heb ik meerdere redenen voor;

  • Meer (tekstuele) content op jouw website zorgt ervoor dat je beter gaat scoren in zoekmachines zoals Google.
  • Content kun je altijd recyclen en inzetten voor onder andere je nieuwsbrieven en social media posts.
  • Content marketing is een goede manier om klanten kennis te laten maken met jou en je diensten/producten.

Dat zijn al drie goede redenen om aan de slag te gaan met jouw content 😉 De makkelijkste manier om meer content te plaatsen op je website, is door middel van een blog. Of laat ik het beter zeggen: een blogsysteem. Wanneer ik het heb over een blog, denken mensen vaak dat ze hun persoonlijke verhalen moeten gaan delen. En laten we eerlijk zijn; niet alle branches zijn zo interessant. Ik als webbouwer net zo; niemand zit er op de wachten om te lezen aan welke projecten ik werk.

Maar ik heb wél een blogsysteem, ik gebruik het alleen niet als online dagboek. Ik gebruik het om content te creëren over de onderwerpen waarop ik wil scoren in zoekmachines: WordPress, SEO, online marketing, e-mailmarketing, online ondernemen etc.


Beginnen met het schrijven van blogs

Laten we nogmaals eerlijk zijn: het beginnen met schrijven van blogs is best wel lastig. Het is een hoge drempel, het is nieuw voor je en je weet waarschijnlijk niet zo 1, 2, 3 waar je over zou kunnen schrijven. Snap ik! Hieronder vind je daarom een opsomming met enkele onderwerpen waar je over zou kunnen schrijven wanneer je net start. Gewoon, om je even op weg te helpen.

  • Schrijf een blog over hoe je in dit vak bent beland.
  • Schrijf een blog over jouw visie/missie (zonder die trefwoorden de noemen!) en over wat jou anders maakt dan jouw concurrenten.
  • Geef 5 tips die jij het liefst aan al jouw (potentiële) klanten zou willen geven.
  • Beantwoord 3 vragen die jou vaak worden gesteld (door bijvoorbeeld klanten of in je sociale netwerk).
  • Leg de voordelen uit van jouw dienst of product.

En voila! Je eerste 5 blogs zijn geschreven! Dat viel wel mee, toch? En onthoud: leg de lat niet te hoog voor jezelf! Het duurt altijd even voordat je je draai vind in het schrijven van blogs en dat is prima. Maar je moet wel beginnen en vlieguren maken, anders kom je nooit verder 😉


Wanneer je al wat vaker blogs schrijft

De content ideeën van hierboven zijn natuurlijk ook interessant wanneer je wel al actief aan het bloggen bent. Maar wanneer je al een aantal blogs hebt geschreven, dan loop je er misschien wel sneller tegenaan dat je geen inspiratie hebt. Of dat je het gevoel hebt dat je niks meer te vertellen hebt. Onzin, natuurlijk 😉 Hieronder kun je nog een aantal andere leuke content ideeën vinden. En nog wat extra tips waardoor je misschien wat makkelijker op ideeën kunt komen.

  • Luister goed naar de vragen die (potentiële) klanten jou stellen. Tover dit om naar een artikel; twee vliegen in één klap. En ja, zo is de stroom aan blogs op BoonWebdesign.nl ook ooit ontstaan 😉
  • Ben je vaak inspiratieloos? Maak het je wat makkelijker door een “serie” of “reeks” artikelen te bedenken. Bijvoorbeeld 5 artikelen waarin je per artikel uitgebreid ingaat op één van de voordelen van jouw product of dienst. Of 5 artikelen waarin je jouw tips uitvoerig bespreekt.
  • Het voelt soms een beetje gewaagd, maar wees niet bang om opinie blogs te schrijven over onderwerpen in jouw branche. Geef jouw mening en laat je horen. Juist door zulke blogs zullen klanten JOU beter leren kennen (en je dus ook meer gaan vertrouwen).
  • Beschrijf de problemen die voorkomen bij jouw klanten (zonder het over specifieke klanten te hebben, natuurlijk).
  • Schrijf een uitgebreid artikel over jouw werkwijze. Hoe je iets doet, waar je op let, hoe je met klanten omgaat.
  • Als je al wat langer werkzaam bent in jouw branche: schrijf een artikel over de dingen die je hebt geleerd en die je liever had geweten toen je net startte.
  • Niet alles hoeft over jou en jouw mening te gaan. Een algemeen artikel met feiten kan natuurlijk ook!
  • Ben je inspiratieloos? Schrijf een artikel over andere websites en blogs met handige informatie.

En nog een extra tip: Meld je aan bij WebAcademy.nl. In deze online academy vind je onder andere uitgebreide cursussen en workshops en bij de e-books vind je onder andere een e-book met 20 Kickass ideeën voor Facebookposts. Hier kun je natuurlijk ook inspiratie uit halen voor jouw blogs.

Wist je al dat de WebAcademy.nl Club gaat sluiten? In deze academy vind je uitgebreide cursussen over o.a. WordPress, SEO en WooCommerce én meer dan 50 workshops + 8 uitgebreide e-books. Je kunt je nu tijdelijk aanmelden voor de eenmalige prijs van 75 euro. Je krijgt direct toegang en kunt de gehele academy bekijken tot 01 juli 2020.

Vertel mij meer!

Je schrijft voor je doelgroep, niet voor jezelf

Houd altijd in gedachten dat een blog niet jouw persoonlijke online dagboek is. Je schrijft het voor jouw doelgroep en niet voor jezelf 🙂 Probeer daarom altijd om ook jouw artikel te lezen alsof je een bezoeker bent; zonder kennis van jouw branche. Is het artikel dan ook leuk om te lezen voor jouw doelgroep of het leuker voor jezelf?

Ik (Sandra Boon van Boon Webdesign) ben jouw partner in crime voor WordPress websites en online marketing. Voor ondernemers bouw ik BoonTheme WordPress websites. Daarnaast heb ik ook de WebAcademy.nl Club, een online omgeving met allerlei cursussen, workshops, e-books en artikelen over internet marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hey psst... Heb je het al gehoord?

De WebAcademy.nl Club gaat sluiten! In deze academy vind je uitgebreide cursussen over o.a. WordPress, SEO en WooCommerce én meer dan 50 workshops + 8 uitgebreide e-books. Je kunt je nu tijdelijk aanmelden voor de eenmalige prijs van 75 euro.

Vertel mij meer!