Gratis 25 belangrijke tips voor jouw website

Plus nog meer tips waarmee je jouw website vandaag nog kunt verbeteren!

5 simpele tips waarmee je een WordPress website vandaag nog kunt verbeteren


Hieronder vind je 5 hele simpele tips waarmee je een WordPress website vandaag nog kunt verbeteren. De tips zijn bedoeld voor leken op het gebied van techniek. Je hebt dus geen technische kennis nodig om onderstaande tips uit te voeren. 🙂


01. Kopteksten gebruiken op de pagina’s

Kopteksten scoren erg goed in zoekmachines én het is heel handig voor mensen die pagina’s “scannen” in plaats van lezen. Door middel van kopteksten komt de bezoeker namelijk sneller terecht bij de informatie die hij zoekt. Daarnaast zijn de kopteksten ook erg belangrijk met betrekking tot SEO (scoren in zoekmachines). Het is dus zeker je tijd waard om je hier even in te verdiepen! Meer informatie over de knoppen in WordPress en hoe je deze het beste kunt gebruiken vind je in een ander artikel van mij: Uitleg van de knoppen/buttons in WordPress om je pagina’s en berichten op te maken.


02. Maak gebruik van Social Media deelknoppen

Ook zijn er externe factoren die ervoor kunnen zorgen dat je website hoger scoort in Google. Als er veel websites naar jouw website linken, scoor je hoger. Probeer Google echter niet te foppen; dan kun je een penalty krijgen.

Een goede manier om ervoor te zorgen dat er meer naar je website word gelinkt, is door social media deelknoppen te gebruiken. Als iemand de pagina deelt op Twitter, is er dus gelijk één extra link naar je website. Maak het je bezoeker makkelijk om een pagina te delen door knoppen te plaatsen. Dit kan al heel simpel door één plugin te installeren. In een eerder artikel van mij kun je daar meer informatie over vinden: Zelf social media buttons plugin installeren op je WordPress website/blogUiteraard moet Social Media wel passen bij jouw aanbod en jouw doelgroep.

Social Media plugin voor WordPress website


03. Maak gebruik van call-to-action’s

En nee, dat hoeven niet per definitie grote, schreeuwerige knoppen te zijn, het kan ook subtieler. Maak het je bezoeker in ieder geval duidelijk wat je van hem verlangt. Wil je dat ‘ie zich ergens voor aanmeld? Of dat ‘ie een product of dienst van je afneemt? Leg dan duidelijk uit hóé ze zich kunnen aanmelden of hóé ze een product of dienst kunnen afnemen. Dat zou eventueel zelfs heel “subtiel” in de tekst verwerkt kunnen worden.


04. Doe alsof je een potentiële klant bent

Doe alsof je een potentiële klant bent en neem je website goed door. Kun je vinden wat je zoekt? Staat alle informatie erop die je nodig hebt? Staat er misschien te veel informatie op? Kun je duidelijk vinden hoe je iets kunt kopen of hoe je jezelf ergens voor kan aanmelden? Is de contactpagina goed te vinden en is de drempel laag om contact op te nemen?

Ook een goede oefening: doe alsof je een potentiële klant bent en ga naar je homepagina. Hoeveel pagina’s moet je bekijken en lezen voordat je ALLE informatie hebt die je nodig hebt om te besluiten of de dienst/product bij jouw wensen en behoeftes past? Minder pagina’s is beter. Zet daarom belangrijke informatie over een dienst of product op één pagina en smeer dit vooral niet uit over meerdere pagina’s. Wat je bijvoorbeeld vaak ziet is dat mensen een aparte pagina maken met de tarieven. Daarmee maak je het alleen maar moeilijk voor de bezoeker om alle informatie bij elkaar te sprokkelen. Je kunt dit dus beter bij de pagina over het betreffende product of dienst plaatsen.


05. Optimaliseer je contactpagina

Ik merk dat veel mensen weinig aandacht besteden aan hun contactpagina. “Een paar contactgegevens, een formuliertje, en hoppa de contactpagina is klaar”. Dat is erg zonde. Deze pagina moet jouw bezoeker aanspreken en uitnodigen om contact op te nemen. Op de overige pagina’s probeer je de bezoeker naar je contactpagina te leiden, dan is je bezoeker eindelijk op je contactpagina en dan is die pagina saai en verwaarloosd. Zonde, toch?! Nodig de mensen juist uit om contact op te nemen. In een ander artikel geef ik je nog wat extra tips voor meer conversie op de contactpagina.

Klaar met het zelf knutselen aan je website?

WordPress website laten bouwen door Boon WebdesignWil je gewoon een goede website en heb je geen zin meer in al dat technische gerommel? Neem dan eens een kijkje bij mijn aanbod; de WordPress website totaalpakket voor ZZP’ers en (zelfstandige) ondernemers.

Vertel mij meer!

Ik (Sandra Boon van Boon Webdesign) ben jouw partner in crime voor WordPress websites en online marketing. Voor ondernemers bouw ik BoonTheme WordPress websites - de perfecte mix tussen kant-en-klaar en maatwerk. Daarnaast bouw ik ook online leeromgevingen voor mijn klanten.